Ankietowanie w terenie, czyli badanie zadowolenia klientów na eventach
W świecie customer experience science fiction wyobraźmy sobie koncert znanej gwiazdy, której fani mają wpływ na to jaki utwór następnie zostanie zagrany, głosując poprzez aplikację zainstalowaną na swoich telefonach – ciekawe prawda? Przecież fani to najbardziej lojalni klienci – czemu nie dać im takiej szansy? :)
Być może kiedyś doczekamy się takich koncertów, a tymczasem porozmawiajmy o organizatorach festiwali. Wiele festiwali odbywa się tylko raz lub kolejne edycje są coraz słabsze aż do zaprzestania działalności – dlaczego?
Odpowiedź, jak się domyślacie, jest bardzo prosta – brak danych nt. potrzeb uczestników wydarzenia.
Pierwsza edycja gwarantuje jedno – wiele oczywistych błędów, które można by uniknąć. Kluczem do zwiększenia zasięgu kolejnej edycji jest świadoma konsekwencja w działaniu, a do tego potrzebne są twarde dane pozyskane w krótkim czasie – podczas trwania eventu.
Jakie pytania zadać?
Oprócz standardowej metryczki typu wiek, płeć, miejsce zamieszkania dobre ankiety festiwalowe powinny zawierać pytania takie jak:
Skąd dowiedziałe(a)ś się o festiwalu?
Efektywność działań marketingowych to klucz, po pierwszej edycji imprezy możemy zobaczyć co przyniosło najlepszy efekt i tam zainwestować środki.
Na koncercie którego zespołu najbardziej Ci zależało?
To pytanie klucz. Ile razy kupiłeś bilet na imprezę ze względu na jedno lub kilka wydarzeń?
W skali od 1 do 5 jak oceniasz organizację Festiwalu? oraz Co ulepszył(a)byś w organizacji Festiwalu?
Odpowiednia logistyka to klucz to zadowolenia uczestników. Proste błędy można łatwo wyeliminować stawiając, w szczególności podwykonawcom, precyzyjne wymagania przy następnej edycji.
Czy termin Festiwalu jest dla Ciebie odpowiedni?
Jeśli nasi uczestnicy mają inne zobowiązania warto o nich wiedzieć :)
Które z dostępnych atrakcji na terenie Festiwalu podobają Ci się najbardziej?
Przy tym pytaniu możemy zobaczyć, który partner daje nam realną wartość dodaną. To cenna wiedza przy negocjacjach biznesowych i poszukiwaniu odpowiednich partnerów.
Czy w przyszłym roku nas odwiedzisz?
Następne pytanie klucz dla fanów tworzenia budżetów na przyszłe lata.
Mając dużą bazę danych możemy bardzo dokładnie przewidzieć kto i przede wszystkim biorąc pod uwagę wcześniejsze pytania – dlaczego – odwiedzi nas po raz kolejny. Daje to nam jakiś wstępny obraz planu minimum.
Jakich 3 artystów chciał(a)byś zobaczyć na kolejnej edycji Festiwalu?
„Koncert życzeń”, który może być dla nas kluczowy przy organizacji i negocjacji warunków z Wykonawcami.
Czy Twoim zdaniem miejscowość X to odpowiednie miejsce na festiwal?
Wiele eventów zmienia lokalizacje, jest to bardzo duże wyzwanie i dobrze wiedzieć jeśli będziemy musieli przenieść event gdzie szukać aby nie stracić publiczności.
Czy podobała Ci się strefa gastronomiczna na festiwalu?
Tutaj można kierować się zasadą uczestnik głodny, uczestnik zły :)
Wszystkim organizatorom festiwali życzymy powodzenia na tym nie łatwym rynku.
Pamiętajcie realna wiedza pozyskana tu i teraz, na świeżo podczas wydarzenia pozwoli Wam ulepszać Waszą imprezę z myślą o uczestnikach i będzie kluczem do sukcesu kolejnych edycji.
W Statisfy nie trzeba kupować sprzętu, wystarczy zainstalować aplikację na smartfonach, zapomnieć o ankietach papierowych i cieszyć się konkretnym feedbackiem od ludzi.
Zapraszamy!